BIP
menu główne
strona głównaszukajkuratoriumdyrektorzy i nauczycielenadzór pedagogicznydyrektorzy i nauczycielerodzice i uczniowieinformacje ogólnestrona główna
Nadzór pedagogiczny

reforma edukacji 2017
wydarzenia lko
banner menbanner luw
banner edu science
 
banner junior media
banner erasmus plus
banner dor. zaw.
banner wypoczynek
banner edu. war. dod.
banner dg edukacja
Przykłady dobrej praktyki
Realizacja programu własnego „Mały artysta” w ramach zajęć koła plastycznego Drukuj
Autor: Łukasz Moskaluniec (tel. 957255015)   
piątek, 24 maja 2013 11:59

Realizacja programu własnego Mały artysta w ramachNa wniosek dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2 im. Kostrzyńskich Papierników w Kostrzynie nad Odrą prezentujemy przykład dobrej praktyki – Realizacja programu własnego „Mały artysta” w ramach zajęć koła plastycznego

 

Program koła plastycznego „Mały artysta” powstał w wyniku analizy wniosków, wypływających z osiągnięć i możliwości dzieci, ich zainteresowań i uzdolnień. Działania podjęte w ramach koła plastycznego przyczyniły się do rozwijania zdolności i zainteresowań artystycznych wychowanków. Program promował dzieci zdolne poprzez udział w konkursach, wystawach organizowanych w środowisku lokalnym.

 

Działalność koła pozwoliła na gromadzenie doświadczeń poznawczych i twórczych, na odczuwanie pozytywnych doznań, emocji. Realizacja programu uzyskała szeroką akceptację dzieci, rodziców i nauczycieli.

 

Więcej…
 
Przemoc w rodzinie wobec dziecka. Procedury interwencyjne w szkole Drukuj
Autor: Ewa Drozd (tel. 95 7255024)   
wtorek, 21 maja 2013 13:36

orePublikacja omawia różne aspekty krzywdzenia dzieci w rodzinie  ‐  formy krzywdzenia, charakterystyki ofiar i sprawców, konsekwencje przemocy doświadczanej w dzieciństwie. Poszczególne rozdziały są  poświęcone rozpoznawaniu, zapobieganiu i przeciwdziałaniu skutkom przemocy wobec dziecka. Poradnik zawiera także opis regulacji prawnych i możliwości interwencji podejmowanych przez szkoły i placówki oświatowe oraz wzory pism procesowych. Do pobrania 

 
„Zielona szkoła”, czyli przeniesienie zajęć dydaktyczno – wychowawczych poza ławkę szkolną, w inne, atrakcyjne miejsce. Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
piątek, 17 maja 2013 07:38

zielszkolNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Osiecznicy prezentujemy przykład dobrej praktyki –  Zielona szkoła”, czyli przeniesienie zajęć dydaktyczno – wychowawczych  poza ławkę szkolną, w inne, atrakcyjne miejsce.

 

Zielone szkoły zawierają w jednej formie organizacyjnej wszystkie trzy zadania edukacyjne szkoły podstawowej: nauczanie, kształcenie umiejętności i wychowanie. Dzięki atrakcyjnemu sposobowi poznawania rzeczywistości przez uczniów naszej szkoły rośnie skuteczność uczenia się.  Podczas pobytu w szkole każdy uczeń wyjeżdża 6 razy na zieloną szkołę, zawsze w inny region Polski. Dzięki temu wszechstronnie poznaje nasz kraj, środowisko przyrodnicze, dzieje, tradycje i zabytki.

Więcej…
 
Dzień Otwarty – organizacja imprezy Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
wtorek, 14 maja 2013 09:16

do-organizacjaNa wniosek dyrektora Gimnazjum nr 1 im. Królowej Jadwigi w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki –  Dzień Otwarty – organizacja imprezy

 

Celem nadrzędnym przedsięwzięcia było zorganizowanie Dnia Otwartego dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych i nawiązanie bliższej współpracy z młodzieżą Gutenberg Obreschule oraz Dnia Wiosny dla gimnazjalistów. Zorganizowana impreza to ciekawe i pomysłowe przedsięwzięcie, które zyskało uznanie wśród społeczności gimnazjalnej i uczniów klas szóstych szkół podstawowych. To połączenie nauki, zabawy i sportu, dające możliwości zdobywania wiedzy, rozwijania swoich pasji i odkrywania talentów.

Więcej…
 
Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny - najfajniejszy świat. Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
wtorek, 14 maja 2013 09:06

Our S-COOLest worldNa wniosek dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Różankach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny - najfajniejszy świat.

Działania nakierowane były na poznanie i porównanie bliźniaczych szkół z kilku krajów europejskich na poziomie różnych aspektów życia szkolnego. W projekcie wzięli udział uczniowie w wieku 11-16 lat z siedmiu szkół europejskich znajdujących się w Czechach, Hiszpanii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji i Walii. Zadaniem projektu było zaprezentowanie swojej szkoły przez pryzmat siedmiu zadań głównych i kilku mniejszych. Uczniowie obserwowali, przeprowadzali wywiady, liczyli, mierzyli, a efekty swojej pracy przedstawili na rysunkach, zdjęciach, prezentacjach, tabelach i filmach.

Więcej…
 
„Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny. Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
poniedziałek, 22 kwietnia 2013 09:49

Moje dziecko idzie do przedszkola

Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 2 w Żaganiu prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny.

 

Wieloletnie praktyki Miejskiego Przedszkola  Nr 2 w Żaganiu pozwalają zauważyć wśród nowoprzybyłych do przedszkola dzieci, jak i ich rodziców, stres związany z nową sytuacją jak i nowym otoczeniem. Brak podstawowej wiedzy na temat specyfiki pracy przedszkola uniemożliwia rodzicom odpowiednie przygotowanie dziecka w zakresie samodzielności oraz kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do przedszkola. Założeniem programu jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Program określa system wzajemnych oddziaływań pedagogicznych oraz organizacyjnych przedszkola, w celu stworzenia dzieciom lepszego startu przedszkolnego.

 

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 7

sio

prawo_oswiatowe

informator

system_ankiet