BIP
menu główne
strona głównaszukajkuratoriumdyrektorzy i nauczycielenadzór pedagogicznydyrektorzy i nauczycielerodzice i uczniowieinformacje ogólnestrona główna
Nadzór pedagogiczny

reforma edukacji 2017
wydarzenia lko
banner menbanner luw
banner edu science
 
banner junior media
banner erasmus plus
banner dor. zaw.
banner wypoczynek
banner edu. war. dod.
banner dg edukacja
Wymiana polsko-niemiecka uczniów szkół partnerskich i instytucji współpracujących. Print
Written by Grzegorz Rados (Tel. 95 7255033)   
Thursday, 11 April 2013 10:54

Wymiana polsko-niemiecka uczniów szkółNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Wymiana polsko-niemiecka uczniów szkół partnerskich i instytucji współpracujących.

 

2 października 2002 roku Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku podpisała umowę o współpracy partnerskiej z Grundschule nr 1 w Forst. Od momentu gdy zaczęła się współpraca pomiędzy szkołami i instytucjami, wspólnie zrealizowano już 26 projektów. Celem wszystkich projektów było nawiązanie przyjaźni między uczniami polskimi i niemieckimi, poznawanie swoich miejscowości, ich historii i tradycji, zwyczajów związanych z obchodzeniem różnych świąt, rywalizacja sportowa, wspólna praca w grupach polsko – niemieckich, wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami, współpraca z dziećmi niepełnosprawnymi w ramach wolontariatu. Podejmowane działania mają na celu poszerzenie zainteresowań uczniów, ich horyzontów myślowych, motywacji do nauki języków obcych oraz chęci poznania nowych rzeczy.

Read more...
 
Podniesienie jakości nauczania poprzez działania zmierzające do uzyskania tytułu „Szkoły Uczącej Się”. Print
Written by Grzegorz Rados (Tel. 95 7255033)   
Wednesday, 10 April 2013 15:31

Szkoły Uczącej SieNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Kochanowskiego w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki – Podniesienie jakości nauczania poprzez działania zmierzające do uzyskania tytułu „Szkoły Uczącej Się”.

 

Szkoła otrzymała tytuł „Szkoły Uczącej się” – certyfikat jakości nauczania na lata 2012 -2015, nadany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. W roku 2007/2008 przystąpiono do pilotażowego programu MEN „Dobrze uczyć i oceniać w szkole samorządowej”. Jego głównym celem było zapoznanie uczniów, rodziców i nauczycieli z ideą i zasadami oceniania kształtującego. W roku 2008/2009 kontynuowano działania przystępując do II modułu „Doskonalenie pracy szkoły”. W kolejnych latach szkoła prowadziła dalsze działania w tym zakresie, służące podniesieniu jakości nauczania, uzyskały one pozytywną opinię RAJ-u (Rady Jakości). 05.12.2012r. zorganizowano Panel Koleżeński, podczas którego zaprezentowano działania innym szkołom – członkom Klubu SUS.

 

Read more...
 
W Tajemniczym Czarnym Lesie – edukacja leśna w przedszkolu Print
Written by Grzegorz Rados (Tel. 95 7255033)   
Monday, 08 April 2013 11:01

w tajemniczym lesie big

Na wniosek dyrektora Publicznego Przedszkola w Drezdenku prezentujemy przykład dobrej praktyki – W Tajemniczym Czarnym Lesie – edukacja leśna w przedszkolu

 

Wraz z rozwojem cywilizacji degradacji ulegają rozmaite ekosystemy. Aby Ziemia nadawała się do życia, należy uczyć dzieci żyć w zgodzie z przyrodą. Publiczne Przedszkole w Drezdenku od wielu lat prowadzi edukację leśną po to, by intuicyjne, pozytywne nastawienie dzieci do przyrody stało się zachowaniem świadomym. Przez kontakt ze światem roślin i zwierząt wszechstronnie wychowujemy dzieci – rozwijamy umysłowo i emocjonalnie, budzimy potrzeby estetyczne i społeczne, wyrabiamy sprawność fizyczną i kształcimy umiejętności.

 

Doświadczenia uzyskane w kontaktach z przyrodą wywołują u nich różnorodną aktywność. Jako efekt współpracy nauczycielki przedszkola i rodzica wydana została książka edukacyjna dla dzieci W tajemniczym Czarnym Lesie. Jej promocja zaplanowana została w ten sposób, by zintegrować środowiska zajmujące się wychowaniem, edukacją i zdrowiem dzieci, pokazać aktywne metody pracy nawiązujące do tematyki przyrodniczej oraz zachęcić dzieci i rodziców do edukacji leśnej.

 

 

Read more...
 
Projekt „Nasze Gimnazjum – szansą na lepszą przyszłość”, jako niekonwencjonalna forma pracy dydaktyczno – wychowawczej. Print
Written by Grzegorz Rados (Tel. 95 7255033)   
Monday, 08 April 2013 11:01

logo koNa wniosek dyrektora Gimnazjum w Zespole Szkół Publicznych w Łęknicy prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt „Nasze Gimnazjum – szansą na lepszą przyszłość”, jako niekonwencjonalna forma pracy dydaktyczno – wychowawczej.

 

Zespół Szkół Publicznych w Łęknicy zajął I miejsce na liście rankingowej projektów złożonych w konkursie zamkniętym nr 1/POKL/9.1.2/2011 – Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

 

W ramach projektu realizowane były pozalekcyjne zajęcia edukacyjne, ukierunkowane na wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz podnoszeniu jakości procesu kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, nauk ścisłych oraz specjalistycznych. Ponadto projekt przyczynił się do zwiększenia kompetencji kluczowych uczniów, zwiększenia świadomości rodziców odnośnie przyszłości zawodowej ich dzieci i wzbogacił bazę szkolną i warsztat pracy nauczyciela.

 

Read more...
 
„Naszą pasją jest pomaganie innym…”, czyli o działalności Klubu Wolontariusza w Szkole Podstawowej w Trzebiczu Print
Written by Grzegorz Rados (tel. 95 725 50 33)   
Thursday, 24 January 2013 15:37

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej w Trzebiczu prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Naszą pasją jest pomaganie innym…”, czyli o działalności Klubu Wolontariusza w Szkole Podstawowej  w Trzebiczu

Read more...
 
Innowacja pedagogiczna pt. „Dbałość o zdrowie i przyrodę dzieci w wieku wczesnoszkolnym” Print
Written by Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
Wednesday, 16 January 2013 10:20

zdjecie DP zaryNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. F. Chopina w Żarach prezentujemy przykład dobrej praktyki –  Innowacja pedagogiczna pt. „Dbałość o zdrowie i przyrodę dzieci w wieku wczesnoszkolnym”

 

Poprzez realizację programu uczniowie poszerzają swoją wiedzę o naturalnym środowisku, poznają różne regiony kraju i ich przyrodę, współpracują w grupie, uczą się poprzez działanie, rozwijają swoja osobowość. Poznają zasady zdrowego stylu życia i praktycznie je stosują. Tego rodzaju forma zdobywania wiedzy i umiejętności cieszy się w szkole powodzeniem, rodzice chętnie wyrażają zgodę na edukację na łonie natury. Niezaprzeczalny jest również pozytywny efekt wychowawczy tego rodzaju przedsięwzięcia.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 Next > End >>

Page 4 of 7

sio

prawo_oswiatowe

informator

system_ankiet