BIP
menu główne
strona głównaszukajkuratoriumdyrektorzy i nauczycielenadzór pedagogicznydyrektorzy i nauczycielerodzice i uczniowieinformacje ogólnestrona główna
Nadzór pedagogiczny

reforma edukacji 2017
wydarzenia lko
banner menbanner luw
banner edu science
 
banner junior media
banner erasmus plus
banner dor. zaw.
banner wypoczynek
banner edu. war. dod.
banner dg edukacja
Przykłady dobrej praktyki
Projekt „Zimowe spotkania z wierszami” Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
środa, 19 czerwca 2013 08:16

nwierszeNa wniosek dyrektora Przedszkola nr 1 im. Małego Przyrodnika w Sulęcinie prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt „Zimowe spotkania z wierszami”

 

„Zimowe spotkania z wierszami poetów polskich”, to przedsięwzięcie, które ma na celu popularyzowanie literatury dziecięcej oraz włączenie w program edukacyjny rodziców wychowanków. Już od pięciu lat wychowankowie Przedszkola nr 1 w Sulęcinie corocznie przystępują do konkursu recytatorskiego. Dzieci przygotowywane są przez rodziców.  Aby lepiej zintegrować środowisko postanowiono, aby w konkursie brali udział także rodzice, rodzeństwo lub dziadkowie.

 

Więcej…
 
„Nasza Planeta to nasze życie – chcemy na niej radośnie śpiewać i tańczyć” – edukacja przyrodniczo-ekologiczna w przedszkolu Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
wtorek, 18 czerwca 2013 14:55

zema8Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 34 w Zielonej Górze „Rozśpiewane Przedszkole” prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Nasza Planeta to nasze życie – chcemy na niej radośnie śpiewać i tańczyć” – edukacja przyrodniczo-ekologiczna w przedszkolu

 

Dzieci rozpoczynając swoją edukację w przedszkolu znajdują się w sytuacjach dla siebie nowych. Ich wiedza i doświadczenie życiowe powodują, że nie zawsze potrafią prawidłowo rozpoznać skutki własnych zachowań. W związku z tym w przedszkolu wdrożono innowacyjny cykl edukacyjny, dzięki któremu dzieci zdobędą wrażliwość przyrodniczą, przyczynią się do dbałości o czystość naszej planety, zaczynając od środowiska przedszkolnego (sali), otoczenia (placu zabaw, ogrodu), jak i terenu poza zasięgiem przedszkola - przy dużej współpracy i pomocy rodziców. Nabędą również świadomość szkód czyniących przez człowieka, co może się przyczynić do nieodwracalnych skutków zniszczenia przyrody. Aby temu zapobiec został stworzony blok tematyki ekologicznej, zaczynając od globalnych pojęć kosmosu, przechodząc przez czystość na Ziemi, a kończąc na dbaniu o przedszkole i swój pokój w domu. Dziecko w wieku przedszkolnym musi się nauczyć, że w każdym otoczeniu, w którym przebywa  trzeba zachować porządek.

 

Miejskie Przedszkole nr 34 w Zielonej Górze od wielu lat prowadzi edukację przyrodniczą po to, by już od najwcześniejszych lat życia dziecka tak kształtować jego sposób myślenia i zachowania, aby umiało zadbać o naszą planetę. Gdy w wieku przedszkolnym wpoimy dzieciom umiłowanie przyrody, będzie im ono towarzyszyć w ciągu całego życia.

 

Więcej…
 
Tydzień z GAZUSIEM - „Bezpiecznie i ekologicznie z gazem ziemnym” Drukuj
Autor: Łukasz Moskaluniec (tel. 957255015)   
wtorek, 18 czerwca 2013 13:10

gazz13usNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im. Bolesława Chrobrego w Lubsku  prezentujemy przykład dobrej praktyki – Tydzień z GAZUSIEM -  „Bezpiecznie i ekologicznie z gazem ziemnym” 

 

Pod Patronatem PGNiG uczniowie  Szkoły Podstawowej nr 2 w Lubsku od sześciu lat biorą udział w konkursie wiedzy, pod hasłem: " BEZPIECZNIE Z GAZEM ZIEMNYM". Celem konkursu jest  podniesienie świadomości dzieci w zakresie bezpiecznego korzystania z urządzeń gazowych, racjonalnego korzystania z gazu ziemnego oraz zwrócenie uwagi na gaz ziemny, jako naturalnego, ekologicznego i ekonomicznego źródła energii. Podczas akcji  edukacyjnej promującej bezpieczne i ekologiczne życie z gazem ziemnym zorganizowano dla uczniów z kl. I-III: zajęcia edukacyjne, pogadanki, wycieczki, konkurs plastyczny, prezentacje multimedialne. Uwieńczeniem ,,Tygodnia  z Gazusiem’’  był szkolny happening ph. ,,Gaz ziemny- domowy przyjaciel”.

Więcej…
 
Ogólnopolski projekt edukacyjno-społeczny „BiznesKlasa UNICEF” Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
poniedziałek, 27 maja 2013 15:39

biklaNa wniosek dyrektora Zespołu Szkół w Lipkach Wielkich prezentujemy przykład dobrej praktyki – Ogólnopolski projekt edukacyjno-społeczny „BiznesKlasa UNICEF”.

 

Edukacja młodzieży w zakresie rozmaitych problemów współczesnego świata stała się inspiracja do podjęcia działań związanych z realizacja projektu „BiznesKlasa UNICEF”. W ramach przeprowadzonej akcji uczniowie Zespołu Szkół w Lipkach Wielkich wzięli udział w cyklu zajęć poświęconych sytuacji dzieci w krajach rozwijających się. W oparciu o specjalnie przygotowane materiały edukacyjne dowiedzieli się, na czym polega pomoc humanitarna oraz rozwojowa, jak ważny jest dostęp do źródeł czystej wody, a także jak przeciwdziałać niedożywieniu dzieci na świecie oraz jaka jest rola edukacji.

 

Załącznik 1: Opis przykładu dobrej praktyki

 

 
Gimnastyka Smyka – innowacja pedagogiczna. Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
piątek, 24 maja 2013 12:29

rozspiewane przedszkole nr34Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 34 w Zielonej Górze „Rozśpiewane Przedszkole” prezentujemy przykład dobrej praktyki – Gimnastyka Smyka – innowacja pedagogiczna.

 

Ruch jest naturalną potrzebą dziecka, wpływa na rozwój ogólny i muzyczny. Poprzez muzykę możemy rozwijać fantazje, wyzwalać energię, ekspresję, dawać możliwość wypowiadania się poprzez ruch w muzyce. Zajęcia te uczą dzieci wypełniać ruchem bliższą i dalszą przestrzeń, poruszać się w określonej przestrzeni i kierunku, rozwijać wyobraźnię. Poruszają procesy poznawcze od spostrzegania, klasyfikowania do wartościowania. Zajęcia te pomagają rozładować emocje, wyładować agresję, kształtują estetykę i harmonię ruchów.

 

Więcej…
 
„Odzieżówka czyta dzieciom” Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
piątek, 24 maja 2013 12:05

Odzieżówka czyta dzieciomNa wniosek dyrektor Zespół Szkół Odzieżowych im. Krzysztofa Kieślowskiego w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Odzieżówka czyta dzieciom”

 

„Odzieżówka czyta dzieciom” – działanie skierowane do dzieci z „Zawarcia”, rozwija wyobraźnię i zainteresowania czytelnicze maluchów. Młodzieży pozwala rozwijać umiejętność pracy zespołowej i społecznej. Innowacyjność działania polega na współpracy między uczniami szkoły ponadgimnazjalnej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Dzięki tej współpracy szkoła może działać dla społeczności osób niepełnosprawnych (przedszkole integracyjne) oraz dzielnicy – Zawarcie. Placówka staje się w ten sposób ośrodkiem kultury – rozwijanie czytelnictwa.

 

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 7

sio

prawo_oswiatowe

informator

system_ankiet